Neuer Hybrid-Synthesizer für das iPad ‚Addictive Pro‘ von VirSyn, der fliegende Soundteppich

Kategorie „Musikproduktion“. Digitale Wavetable- und Geräuschsynthese trifft auf analoge Filter. Geboten wird ein phänomenaler Synth mit zwölf Oszillatoren: Addictive Pro.

Noch nie gehörte und völlig abgehobene Sounds! Die detaillierten und smarten Zufallsfunktionen (Würfelsymbole) bringen sehr brauchbare Variationen hervor. Unterstützt als Schnittstellen Audiobus 2 mit State Saving (von einem Dritthersteller), Core MIDI (umfassend) und Apples Inter-App Audio. Audio Unit Extension und Ableton Link sind in Vorbereitung! Eingebauter Audio-Recorder mit Sharing-Funktion.

Die Stärke des Soundgenerators liegt auf den sehr atmosphärischen Flächen-Pads, ein wahres Eldorado für Ambient-Fans. Die Sektionen Leads, Bass, Keys, Percussion und Special Effects stehen dem um nichts nach. Ein exzellenter und fortgeschrittener, polyrhythmischer Four-Playheads-Arpeggiator wird mitgeliefert, der fast ein wenig an Fugue Machine (Rossau) erinnert. Übersichtlich und leicht zu bedienen.

Vom gleichen Hersteller übrigens wie Addictive Synth, einem der populärsten iOS-Synthesizer; siehe Rossau-Blog 2014: Das Geräuschwunder (Wavetable-Synthese) Addictive Synth (iPad). Zitat aus dem Store über Addictive Pro:

The hybrid synthesis algorithm on which Addictive Pro is based provides you with efficient means for easy control of complex sounds far beyond usual sound synthesis methods:

Addictive Pro provides you a with unique form of Wavetable oscillators. These Wavetables are generated from the harmonic content and the free digital filter structure entered by the user.

The sound of up to 12 of this Wavetable oscillators is then further refined with a classic analog filter available in several 24dB and 12dB forms.

addictive-pro_ios-app_homescreen-iconFor the optional noise part of the sound you can use the same sophisticated digital filter struct as for the wavetable oscillators allowing for a vast variety of ever changing noisescapes.

The intelligent sound and rhythm randomizer can be applied to different sound aspects separately for really useful sound design and inspiration.

A four part polyrhythm Arpeggiator creates complex rhythmical structures with a touch of a finger.

Erster Teil des Zitats beendet, der zweite folgt in wenigen Sekunden. „Introductory offer 40% off.“ Das macht 11,99 Euro (=Aktionspreis). iPad-Application mit 37 MB Download-Volumen. Full-Premium. Rossau-Debüt. iTunes-Link in Richtung Download:

Addictive Pro

TOPTIPP!

Nun herbei mit den besten Kopfhörern, die in Reichweite sind. Es folgen Sound-Demos, bitte anschnallen!

Doug Woods spielt sich in seinem Sound Test Room durch die Presets und ist völlig hingerissen („this thing is just massive“):

Zweiter Teil der ausführlichen Informationen über Addictive Pro laut iTunes/Hersteller sowie weitere Hinweise und eine Video-Demo des Arpeggiators:

Features:

Hybrid synthesis engine

• Wavetable spectrum synthesis
• Noise spectrum synthesis
• Virtual Analog synthesis
• FM and Ringmodulation synthesis

Synthesizer details

• Twelve wavetable spectrum oscillators per voice.
• Morphing between two wave/filter sets.
• Waves contain up to 256 partials.
• Hand drawn filter structure.
• Spectral noise generator using hand drawn filter structure.
• Ten major sound parameters each with independent poly LFO and envelope modulators.
• Real time parameter control using two X/Y touch pads, the tilt sensors of the iPad and MIDI Controllers.
• Monophonic or polyphonic with up to 16 voices.
• 300 factory presets, unlimited user presets can be shared.

Effect section

• Seven studio standard effects concurrently usable:
• Oversampled distortion with four different algorithms for antialiased sound.
• Low / High equalizer
• 8 pole analog Phaser
• Flanger
• Four line chorus
• Stereo/Ping-Pong delay with glitch free delay time change.
• Hi end reverberation unit.

Four part Polyrhythm Arpeggiator

• Uses programmable sequences with up to 32 steps.
• Can trigger single notes and chords.
• Unique randomizer generates Arpeggios with 100% usability.
• Factory arpeggios included, unlimited user arpeggios possible.
• For each step you can program tie, accent, transposition and note order

Global

• Play melodies live with the onscreen keyboard. Unique drag function for slides and vibrato.
• Audiobus 2 with state saving
• Inter App Audio
• Can use CoreMIDI compatible MIDI Keyboard.
• Select from dozens of scales and play them with scale optimized keyboard layout.
• Audio recorder with share function.
• Share user presets.
• Support for virtual MIDI input connections.
• Multichannel MIDI Learn for external MIDI controllers.
• MIDI Tempo sync. Start/Stop Arpeggio.
• MIDI bank/program change.
• Import function for Addictive Synth presets.

Das Zitat mit den offiziellen Angaben über Addictive Pro wurde beendet.

Demo des eingebauten Four-Head-Arpeggiators, ein wahres Wunderwerk:

Angeregte Diskussion im Audiobus-Forum. Läuft mit Einschränkungen auch auf älteren iPads. Getestet am iPad Pro (12,9″ + 9,7″): Addictive Pro ist faszinierend und mit Worten kaum zu beschreiben! It just turns & rocks. Unterstützt Auto-Rotate (horizontale Ausrichtung). Es gibt viel zu entdecken, zum Beispiel die akkurate Einfärbung der Tasten bei bestimmten Multitouch-Sequenzen.

Zwei Zitate aus dem erwähnten Forum:

Even though Addictive Synth and Addictive Pro are quite similar in the synthesis architecture I find that the GUI is cleaner in Addictive Pro making it a joy to tweak and the ‚drawing area‘ is bigger too.

Nummer zwei:

Ok here’s my rough and maybe slightly off take:

You have varies OSC configurations from single to six, FM configs, or Ringmod configs. These use two waveforms a and b (which are shown as harmonic mappings), five preset or draw your own. Harmonics can be chosen in different ways.

You have two spectrum filters a and b, that correspond to the a and b waves. There are essentially one corresponding to each OSC and are split into modulation of odd and even sets.

Modulation further gives you blend between a and b sets, a multimode filter, noise mod options, pitch and level etc.

Comprehensive ARP and FX sections round out the basics.

Easy to use X-Y pads for the main page and selective random functions.

Once getting used to the layout, it’s easy to use certain functions to mold or tweak sounds into new creations. Even just changing the OSC configuration or the Harmonic set used can change move your sounds into new areas to explore.

Über die Ähnlichkeit des Arps mit Fugue Machine:

Fugue Machine took an existing popular sequencer model, and added a unique multi play head twist to it. Addictive Pro has added it’s own twist and applied the multi play idea to a synth, with another twist that adds tweak ability to each channel.

This one has four playheads just like Fugue Machine, but much of the fugue typical characteristics are missing, like invert melody or reverse direction. Instead, you can take a section of the arp for esch part individually and thus do poly rhythmic stuff. So it is really different while obviously having similarities.

Dieses Posting wurde in die Rossau-Kategorie iOS Musik- und Geräuschproduktion eingeordnet.

Advertisements
Dieser Beitrag wurde unter Befristete Aktionen im App Store, iOS Musik, iPad abgelegt und mit , verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.

Eine Antwort zu Neuer Hybrid-Synthesizer für das iPad ‚Addictive Pro‘ von VirSyn, der fliegende Soundteppich

  1. Pingback: Einfaches Hightech-Kompositionswerkzeug, Bach in a Box: ‚Fugue Machine – multi-playhead sequencer‘ (iPad) + Musik-Making-Apps in Aktion | Rossau

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s